Четверг, 06.02.2025, 20:50 Приветствую Вас Гость

...Столешницы из искусственного камня и прочее ...

Главная | Регистрация | Вход | RSS

Каталог статей

Главная » Статьи » Мои статьи

5.4. Проблеми народної освіти у період французької революції кін. XVIII ст
Революція, яка відбулася у Франції в 1789-1793 рр. наклала глибокий відбиток на всі сфери суспільного життя у цій країні. Вона також значно вплинула на теорію i практику виховання й освіти підростаючого покоління.

Проблемам народної освіти діячі революції будь-яких політичних напрямків надавали першочергового значення. Адже всі вони отримали ідеологічну підготовку i знаходились під впливом французького просвітительства. Одному з них, а саме Дантону, належить вислів: "Після хліба самою нагальною потребою народу є освіта".

Діячами французької революції кінця XVIII ст. було поставлено ряд нових проблем:

1) вперше розвиток широкої народної освіти був офіційно оголошеним завданням першочергового державного i політичного значення;

2) вперше було надано законодавчого характеру принципам обов’язкової i безплатної для всіх початкової шкільної освіти;

3) революція показала можливість створення світської народної школи, яка була б звільнена від контролю з боку церкви.

У період революції було висунуто ряд проектів корінного оновлення системи освіти й виховання підростаючого покоління (проекти Талейрана, Кондорсе, Лепелетьє, Лавуазьє, Бабефа та iн.). У цих проектах автори пропонували народну освіту зробити обов’язком держави по відношенню до всіх громадян, щоб навчання було всезагальним і безплатним на всіх шкільних ступенях, щоб освіта була рівною для молоді обох статей, щоб у школах замінити вивчення релігії курсом моралі та ін. Зокрема, автором одного з проектів – Лавуазьє було вперше запропоновано поряд з загальноосвітніми школами створювати професійні учбові заклади, так звані "школи механічних i хімічних ремесел". У свою чергу, Кондорсе у своєму проекті висунув ідею єдиної світської школи, в якій всі ступені взаємопов’язані адміністративно i програмно. Саме проект Кондорсе (хоч i з багатьма змінами) був затвердженим у Конвенті. Даний проект став прототипом системи народної освіти, яка була прийнята у Росії на початку XIX ст.

Незважаючи на перемогу сил реакції, французька революція кінця XVIII ст. залишила в спадщину зародки нової організації шкільної справи. Ідеї, що містилися в запропонованих у роки революції проектах реорганізації освіти, здійснили могутній вплив на розвиток демократичної педагогіки XIX ст. у багатьох країнах світу.
Категория: Мои статьи | Добавил: paul (10.04.2011)
Просмотров: 381 | Рейтинг: 0.0/0
Форма входа
Категории раздела
Мои статьи [780]
материалы пользователей [0]
презназначен для размещения материалов пользователями
Поиск
Друзья сайта
Я покупал искусственный камень Кориан на фирме Стоун-Юа. Цена\качество очень порадовало. Еще и по Киеву доставили искусственный камень бесплатно.
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0